Korzyści content marketingu
Content marketing to coraz popularniejsze narzędzie marketingu internetowego. Dzieje się tak nieprzypadkowo. Wydatki poniesione na tworzenie wartościowych treści na firmowej stronie dość szybko się zwracają. Poniżej przedstawiamy 3 główne korzyści płynące ze stosowania content marketingu.
1. Tworzenie wizerunku autorytetu
Content marketing polega na tworzeniu i rozpowszechnianiu w sieci wartościowych treści. Nie chodzi tutaj jedynie o teksty. Oprócz artykułów mogą to być:
- grafiki,
- infografiki,
- wykresy,
- filmiki,
- prezentacje multimedialne.
Celem content marketingu jest tworzenie informacji, które są poszukiwane przez internautów, a więc potencjalnych klientów. Twoja strona internetowa powinna zawierać odpowiedzi na pytania i pomysły na rozwiązanie problemów trapiących czytelników. Możesz to zrobić między innymi za pomocą:
- tekstu blogowego,
- poradnika,
- testu,
- porównania,
- recenzji.
Pisząc teksty poradnikowe, kreujesz jednocześnie swoją osobę czy firmę na eksperta w danej dziedzinie. Jeśli internauci zauważą, że na twojej stronie regularnie pojawiają się teksty blogowe na temat skutecznego pozycjonowania, uznają cię za autorytet w tej dziedzinie. Ludzie ufają osobom uznawanym powszechnie za autorytety, nawet te sztucznie wykreowane. Będąc ekspertem w jakiejś dziedzinie łatwiej jest sprzedać swoje usługi.
Wartościowe treści na stronie budują pozytywne skojarzenia z firmą.
2. Budowanie partnerskich relacji
Istota content marketingu polega na tym, że tworzone treści nie powinny mieć charakteru jednostronnego przekazu reklamowego. Klient ma sam znaleźć naszą stronę oraz skorzystać z naszych usług. Powinien do nas trafić z własnej woli, a nie wyniku nachalnej agitacji.
Skuteczne działania content marketingowe to takie, których wynikiem jest zbudowanie długotrwałych relacji z odbiorcami. Najlepiej, żeby relacje te były oparte na emocjach. Nawiązując z klientem partnerskie relacje możemy zyskać jego lojalność. Jej zdobycie nie jest proste, ale jak już nam się uda, to będziemy mogli powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces.
Najlepszym narzędziem do budowania trwałych relacji z internautami są wszelkiego rodzaju portale społecznościowe. Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Snapchat – wszędzie tam powinniśmy regularnie publikować swoje treści. Słowem klucz jest tutaj regularność. Bez niej wszelka działalność na portalach społecznościowych nie ma sensu.
3. Mechanizm marketingu wirusowego
Wspomniane portale społecznościowe są także nieocenionym przekaźnikiem wszelkiego rodzaju treści wirusowych. Content marketing można w pewnym sensie porównać do marketingu wirusowego. Stworzenie i opublikowanie wartościowej treści spowoduje bowiem, że zostanie ona przekazana dalej, kolejnym użytkownikom. Warunkiem jest jednak rzeczywista wartość, korzyść płynąca z zapoznania się z naszym tekstem, filmikiem czy grafiką. Jeśli internauci uznają je za wartościowe i godne polecenia, zostaną one w błyskawiczny sposób rozpowszechnione w sieci.
Szacuje się, że skuteczny content marketing generuje trzykrotnie większą liczbę leadów sprzedażowych niż tradycyjne działania marketingowe.